Mindfulness ääniteharjoitteet

Kuuntele tästä 5 minuutin lyhyt hengähdystauko harjoitus tai 20 minuutin kehoharjoitus joiden avulla voit tutustua menetelmään ja rauhoittaa mieltäsi. Ja jos huomaat harjoitteiden auttavan rentoutumaan ja rauhoittumaan tai koet niistä olevan sinulle muuten apua niin löydät lisää harjoitteita Mindfulness CD;ltä. Katso Mindfulness CD:t täältä

 
Lataa 5 minuutin äänite Lataa 20 minuutin äänite

 

mindfulness harjoituksia

Mindfulness harjoituksia

Tässäpä muutama lisäharjoitus vahvistamaan läsnäoloasi ja hyvinvointiasi. Ja voit myös käydä halutessasi lukemassa lisää menetelmästä täältä

Harjoitus työpäivän lomassa

Työelämässä unohdamme helposti läsnäolon. Työtehtävät, puhelut ja lukemattomat sähköpostit vievät huomiomme. Voit myös työelämässä ylläpitää läsnäolemista viemällä tarkkaavaisuutesi aika ajoin kehoosi ja hengitykseen pariksi minuutiksi. Laita puhelimesi tai tietokoneesi muistuttamaan sinua tunnin välein tauosta, tai pidä pieni paussi aina jokaisen työtehtävän jälkeen.

Oikaise tällöin ryhtiäsi, voit istua tai seisoa. Huomioi kehon kosketuspinnat, asentosi. Vie huomio kehoosi ja sen tuntemuksiin. Vie sitten tarkkaavaisuutesi hengitykseen joka on aina läsnä tässä ja nyt. Huomioi missä päin kehoasi aistit hengityksesi voimakkaimmin. Ja jos huomiosi herpaantuu ja mielesi lähtee miettimään työtehtäviä tai muita asioita niin palaa vain hengitykseesi, sen huomioimiseen.

Voit myös aina kuunnella 5 minuutin ääniteharjoitteen työpäivän lomassa, ladata sen esimerkiksi puhelimeesi.

Mindfulness harjoitukset auttavat parantamaan keskittymiskykyä sekä työssä jaksamista.

Omien ajatusten sekä tunteiden havainnointi

Asetu mukavaan asentoon ja tarkkaile mitä mielessäsi juuri nyt tällä hetkellä liikkuu. Mitä ajattelet tai tunnet. Kun havainnoit ajatuksen tai tunteen niin kirjoittaa sen ylös. Jos esimerkiksi huomaat olevasi ärtynyt niin kirjoita ”olen ärtynyt”.

Harjoittelemalla näin opimme pikku hiljaa ottamaan etäisyyttä ajatuksiimme sekä tunteisiimme jolloin meille jää enemmän aikaa päättää miten reagoimme. Opimme vähitellen hallitsemaan paremmin tunteitamme sekä ajatuksiamme.

Ja olet aina tervetullut oppimaan Mindfulness menetelmästä lisää koulutuksiin, löydät eri paikkakuntien Kurssit täältä